שכפול מפתח לרכב להאמר

ג'יפ ההאמר, אשר פירושו דווקא המהום ולא פטיש, כפי שנהוג לחשוב, נוצר כדגם אזרחי של רכב צבאי בשם HMMWV אשר פותח על ידי חברת AM מוטורס. רכב צבאי זה כיכב במיוחד במלחמת המפרץ הראשונה של ראשית שנות התשעים של המאה העשרים ומיד לאחר מכן הוצא לשימוש אזרחי. שש שנים ושני דגמי לאחר מכן נמכרה החברה המייצרת לענקת הרכב ג'נרל מוטורס, אשר זכתה לייצר את הדגם האחרון שלו הן בתמצורתו המקורית והן בתצורה הידידותית לסביבה. ג'יפ ההאמר יוצר באופן סדיר עד לפני חמש שנים והופסק בהפתעה. אי לכך, גם צבא ארה"ב הודיע לאחרונה כי יפסיק את השימוש בו.

שכפול מפתחות

יחד עם כל זאת, השירות עבור כלי רכב זה ניתן באופן שוטף וכולל גם שכפול מפתח לרכב להאמר, במידת הצורך וכל תיקון שיזדקק לו, ככל שימשיך לנוע על הכביש ולהימכר.

דגשים שיש לשים לב אליהם כאשר נזקקים לשירות של שכפול מפתח לרכב להאמר

רכב ההאמר, ככל שיהיה כבד וגדול, משמש בעיקר כרכב שטח מאסיבי וכרכב שכזה, הינו בעל נטיה להיות יותר בדיונות חול ובתנאי שטח לא פשוטים. בתוך כך יכול להיווצר מצב שבו מפתח הרכב נעלם בחולות, נופל לנהר, נגנב או סתם מתקלקל עקב נפילה חזקה או שבר של הצ'יפ בתוכו. לכן, כדאי לוודא שיש בידיכם פרטים של מנעולן מורשה אשר לו סמכות ואחריות לשכפול מפתח שכזה. איש מקצוע אשר יוכל להגיע למקום האירוע, במידת הצורך, למרות ששירות כזה עלול מעט ליקר את העניין, אך מהירות השירות עדיפה על המתנה מיותרת.

כמו כן, רצוי לוודא כי אותו איש מקצוע אשר מבצע שכפול מפתח לרכב להאמר יודע לקודד את המפתח החלופי ולבטל את הקוד הקיים על המפתח התקול או הנעלם. כדאי לבדוק כי בידיו המכשור המתאים לקריאת הקוד או, לחילופין שיש בידכם את כרטיס הקוד של הרכב (ניתן להשיגו על ידי מוסך מורשה או היבואן) וחלילה לא לאפשר לו לחפש את הקוד באמצעים לא כשרים או לא מקצועים, העלולים לגרום לנזק גדול יותר מאובדן מפתח.

עלות השכפול

עלות שכפול מפתח לרכב להאמר עשויה לנוע בין מאות שקלים בודדות ועד מעל לאלף ש"ח, תלוי היכן מבצעים את השירות ובידי מי. כמו בכל שירות מקצועי, לא תמיד הזול ביותר הוא הטוב ביותר, לעתים אף להיפך, אם מקבלים שירות זול מאוד, פירוש הדבר שאינו מקצועי דיו ואם עלות השירות גבוהה מאוד, כשם שיבואנים ומוסכים מורשים עשויים לקחת, אין פירוש הדבר שלא ניתן לקבלו במחיר סביר יותר ובאותה המקצועיות ואף יותר מכך מגורם מוסמך לא פחות, אך פרטי וקטן יותר.

לסיכום

ג'יפ ההאמר אמנם כבר אינו מיוצר אך חי ובועט מתמיד על כן, כל שירות שניתן עבורו, גם אם רק שכפול מפתח לרכב להאמר, צריך להינתן בידי גורמים מוסמכים ואמינים למען הישארותו הממושכת של הרכב המיוחד והייחודי הזה, לכמה שיותר שנים קדימה.