החלפת מצברים ושירותי דרך

כל נהג כמעט מכיר את ההרגשה הזאת שפתאום באמצע הדרך נכבה המנוע, הרכב מסרב בכל תוקף להתניע והמיקום לא משהו, נתיב שמאלי של כביש מהיר…הגירסא היותר נוחה של זה, אם אפשר לקרוא לכך נוחות היא להגיע בבוקר לרכב ולגלות ששכחת אורות דלוקים ונגמר המצבר.

אז מעבר לתחושת התסכול שמציפה באותו הרגע ולעובדה שצריך איכשהו להגיע לעבודה ותחבורה ציבורית לא נשמעת תמיד כאפשרות מלהיבה במיוחד, צריך לדאוג גם לאיש מקצוע בתחומים של החלפת מצברים ושירותי דרך ולטפל ברכב במוסך בהקדם.

מהם למעשה אותם שירותי דרך?

שירותי דרך כוללים, בין השאר:

  • החלפה של נורות וחלפים מיידים שמונעים מכלי הרכב מלנוע חופשי על הכביש (אם כי יש לצערנו נהגים רבים שנוסעים עם נורות לא תקינות).
  • חילוץ באמצע הדרך, בין אם גרירה מהכביש ובין אם חילוץ רכב משטחי עפר או דיונות חול.
  • פריצת מנעולים בכל מקרה שחלילה הרכב ננעל או מפתח נעלם או נשבר בחור המנעול.
  • החלפה של גלגל וטיפול עזרה ראשונה בתקר בגלגל
  • טיפולים מכנים מיידיים עד להגעה למוסך (נהוג לקרוא לזה מוסך נייד)
  • החלפה והטענה של מצברים
  • הוספת נוזלים (מים שמן ולעיתים אף מעט דלק עד התחנה הקרובה)

החלפת מצברים ושירותי דרך באמצעות חברת ליסינג

חלק מן הנהגים בישראל נוהגים ברכב שהושג באמצעות שירותי ליסינג עבר החברה בה הם עובדים. במקרה שכזה, פותחים קריאת שירות בחברת הליסינג והם דואגים לבצע החלפת מצברים ושירותי דרך, שירות שניתן להמתין לו שעות ארוכות עד כדי אובדן יום עבודה או לפחות חלק ממנו. מתן השירות דרך חברת הליסינג אולי יותר נוח וזמין ואין צורך לחפש איש שירות קרוב ופנוי, אך, כמו כל חברת ליסינג, מן הסתם, השירות ניתן לכמה נהגים במקביל ועשוי לעבור זמן רב עד שיסתיים. בחלק גדול מהמקרים טיפול מורכב מצריך הבאת רכב חלופי שאת הוצאות הדלק הנהג עצמו צריך לשאת כל עוד הוא נוהג בו.

שירותי דרך חברת הביטוח

עבור חלק מהנהגים החלפת מצברים ושירותי דרך ניתנים בהסדר דרך חברת הביטוח. היתרונות בשירות שכזה זהים ליתרונות שמנינו בשירות שניתן דרך חברות הליסינג, ברם, גם החסרונות זהים וגם כאן קרוב לוודא שההמתנה תהיה ארוכה ומייגעת, שכן, מן הסתם יש מבוטחים רבים שממתינים בו זמנית לשירות שכזה ורובם כנראה מחכים עוד לפני כן, למעט מקרים בודדים.

שירותי דרך והחלפת מצברים דרך חברה פרטית

כאשר פונים לחברה פרטית אשר עוסקת בתחום של החלפת מצברים ושירותי דרך השירות ניתן לרוב תוך זמן קצר יחסית ובמענה מהיר ומקצועי, יתרון בולט כשלעצמו משום שהמתנה היא זמן וזמן שווה כסף, הרבה כסף…כמובן שבבחירת חברה פרטית יש לבחור חברה מומלצת בעלת ניסיון וכדאי להכין מראש פרטים של חברה שכזאת, שיהיה בארנק לכל מקרה. סעו בזהירות.