שכפול מפתח לרכב MG

חברת MG הבריטית הבליחה עוד בתחילת המאה העשרים עם דגמים ספורים ספורטיביים ייחודיים מדי פעם, הגיעה לשיא פריחתה העסקית בתחום באמצע המאה- בשנות הששים ולאט החלה לדעוך עד כדי כמעט היעלמות מהמפה בשנות השמונים שלאחר מכן. רכישתה בידי חברת הרכב "רובר" החזירה אותה לתודעה העולמית על ידי כך, שהפכה לחטיבה הספורטיבית הבלעדית שלה. תחת שרביטה של רובר, הוציאה MG דגמי ספורט ייחודיים ומיוחדים רק לה. עם התפרקותה של חברת רובר, נמכרה חטיבת MG לחברת רכב סינית בשם "נאנג'ינג" וכיום שייכת לחברת סאיק, אשר ממשיכה בפס הייצור האופייני לMG של התקופה האחרונה.

שכפול מפתחות

רכבי MG מוכרים בעיקר לאספני מכוניות עתיקות ולחובבי הז'אנר, בשל הדגמים הייחודיים הללו.

לישראל עלו רכבי MG מאוחר מאוד, רק בשנת 2010, אך בעיקר הדגמים המשפחתיים שלה ופחות עד כלל לא דגמי הספורט.

היכן ניתן לבצע שכפול מפתח לרכבי MG?

היות ודגמי MG חדשים יחסית בשוק הישראלי, הם נחשבים לנדירים יותר בתחום איבוד המפתחות, אך אינם נופלים בנחיצות שירות השכפול, מכל רכב אחר, בעיקר משום הפוטנציאל הזזה הן מבחינת גניבת המפתח והן מבחינת איבוד או קלקול שלו ועל כן, מומלץ לבצע שכפול מפתח לרכב MG בדיוק כמו כל רכב אחר , כבר בשעת רכישת הרכב ולא להמתין לרגע האמת. אבל, אם בכל זאת המזל לא האיר לכם פנים ואבד, נגנב או התקלקל לכם הפתח לרכב ה- MG שברשותכם, להלן מספר אפשרויות עבורכם, כולל סדרי גודל של מחירים עבור השירות:

  1. יבואן הרכב הרשמי – שכפול מפתח לרכב MG באמצעות היבואן הוא אפשרות יקרה מעט אך בחלק מן המקרים משמשת ברירת מחדל שכן, ברוב המקרים, קוד האימובילייזר של כל כלי רכב, נמצא רשום אצל היבואן, מה שחוסך ריצה וקריאה של הקוד, אך כדי לשלוף אותו ממאגרי המידע יש לשלם סכום לא מבוטל. כך ששירות דרך היבואן עשוי להגיע גם לאיזור האלפיים ש"ח.
  2. מוסכים מורשים בעלי סמכות לטיפול ברכבי MG – מוסך משמש ברוב המקרים כתחנת תיקון לרכב עצמו ויש מי שטועה ומחשיב אותו כמקום בו ניתן לשכפל מפתחת לרכב, אז בגדול, זה נכון, השירות ניתן דרכם אך לאר נעשה במקום ולכן, שימוש באפשרות הזאת כרוכה בזמן ארוך של המתנה ובתשלום כפול, הן עבור השירות המוסך והן עבור המנעולן המבצע הלכה למעשה, את השירות. עלות שירות כזה נע בין 500 ש"ח למעל אלף.
  3. שכפול מפתח לרכב MG באמצעות מנעולן מוסמך – מנעולן עם רישיון מקצוע ושל המשטרה לביצוע עבודה מעין זו. מנעולן אשר לו הציוד הנדרש לאיתור קוד השבב שעל גבי המפתח, בעת הצורך והיכולת לנטרל קוד של מפתח אבוד. עלות שירות שכזה זולה משמעותית משום שהשירות עליו משלמים הוא השירות אותו מקבלים בלבד ולא עבור התיווך בין המנעולן למקבל השירות.